Algatuse Helista eakale lähedasele! partner Peaasi jagab koroonakriisist tingitud muredega toimetulekuks nõuandeid nii ärevuse kui ka depressiooniga toimetulekuks, aga ka muude vaimse tervise küsimustes abi.

Ärevuse tunne võib olla tajutav erineval viisil – näiteks kripeldustunne kõhus, pinge mõnes kehaosas või peas, iiveldustunne, südame kloppimine, muremõtted, hirm kaotada enda üle kontrolli, surmahirm.

Ärevust on võimelised tundma reaktsioonina stressile kõik inimesed, mõnel eluperioodil, mõnes olukorras või kohas tuntakse seda rohkem või vähem. Näiteks mõningane ärevus enne eksamit, spordivõistlust, reisi või sünnipäeva on enamvähem igaühe jaoks tuttav tunne.

Evolutsiooniliselt on ärevusel olnud täita oluline roll – panna inimest end ohuolukorras kokku võtma, et valmistuda põgenemiseks. See on aidanud ellu jääda koondades tähelepanu olukorrast väljapääsu otsimisele, peatades käesoleva ebaolulise tegevuse ning aktiveerides organismi põgenemiseks.

Vaata lisaks nõuandeid ärevushäiretega hakkama saamiseks Peaasi kodulehelt.

Depressioon on midagi enamat kui lühiajaline halb tuju või kurbus, depressioon on haigus. Depressiooni korral on inimesel raske oma igapäevase eluga toime tulla ja ta on kaotanud lootuse, et tulevikus võiks paremaks minna. Ta tunneb end masendunult ja õnnetuna enamuse ajast pikema perioodi, vähemalt kahe nädala vältel. Depressioon mõjutab oluliselt nii vaimset kui füüsilist heaolu. Depressiooni võib kirjeldada kui “olen täiesti masendunud ja tühi” ning “kõik on lootusetu”.

Vaata lisaks nõuandeid depressiooniga toime tulemiseks Peaasi kodulehelt.

Nii ärevushäirete, depressiooni kui ka muude vaimse tervise küsimustega pöördu julgelt Peaasi vaimse tervise nõustajate poole siin.

Emotsionaalset tuge pakub ka kriisabitelefon 1247.

Liitu Helista eakale lähedasele! algatusega sotsiaalmeedias ning jaga meiega oma helistamislugusid, pilte, kogemust (nt milliseid tundeid helistamine Sinus tekitas, milliseid eakale lähedasele) sotsiaalmeedias - enda seinal või meie Facebooki algatuse juures või aadressil jututaja@jututaja.ee. Nii inspireerid oma tuttavaid ja sõpru sama tegema. Et me kõik lood üles leiaksime, kasuta jagades teemaviiteid #helistaeakale #räägieakaga. Saadetud lood leiad meie kodulehelt. 

Nõuandeid eakale helistamiseks uuri siit.